Διατροφή & Κυτταρίτιδα

Διατροφή & Κυτταρίτιδα

Ποιες τροφές βελτιώνουν την κυτταρίτιδα;

Το φαινόμενο της κυτταρίτιδας είναι ένα θέμα το οποίο απασχολεί κυρίως τις γυναίκες και ιδίως κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Για την εμφάνισή της έχουν ενοχοποιηθεί πολλοί παράγοντες, με την διατροφή να κατέχει κυρίαρχη θέση τόσο στην εμφάνιση ή διατήρηση της κατάστασης όσο και στην αντιμετώπιση της. Η αντιμετώπιση της συνίσταται στην καταπολέμηση όλων των παραγόντων που συνήθως συνυπάρχουν.

Ποιος είναι ο ρόλος της διατροφής στην κυτταρίτιδα;

Σωματικό βάρος: Το υψηλό επίπεδο σωματικού βάρους και λίπους δεν σχετίζονται απαραίτητα με  την εμφάνιση της κυτταρίτιδας. Ωστόσο έχει παρατηρηθεί ότι η διατήρηση φυσιολογικού ποσοστού λιπώδους ιστού συμβάλει σημαντικά στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας μέσω της μείωσης επιπέδων υποδόριου λίπους.

Φρούτα και λαχανικά: Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι πολύ σημαντική τόσο λόγω της μεγάλης ποσότητας βιταμινών και ιχνοστοιχείων που περιέχουν όσο και λόγω των φυτικών ινών που συμβάλουν σημαντικά στην  καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Ειδικότερα, τα φρούτα και τα λαχανικά που εμπεριέχουν υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών κατέχουν κυρίαρχη θέση. Για παράδειγμα η κατανάλωση βιταμίνης C, που είναι ένα πολύ ισχυρό αντιοξειδωτικό, συμβάλλει στην υγιή διατήρηση των επιπέδων κολλαγόνου. Σημαντική θέση επίσης κατέχουν και τρόφιμα που λειτουργούν «διουρητικά» όπως το αγγουράκι, το σέλινο, το κρεμμύδι και ο μαϊντανός.

Ενυδάτωση: Τα σωστά επίπεδα ενυδάτωσης συμβάλλουν σημαντικά στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας καθώς μειώνουν τα επίπεδα κατακράτησης υγρών στο σώμα. Στόχος της κατανάλωσης νερού είναι η σωστή ενυδάτωση (ενδοκυττάρια υγρά) και η ρύθμιση της κατακράτησης υγρών (εξωκυττάρια υγρά). Για την σωστή ενυδάτωση φροντίστε να καταναλώνεται 6-8 ποτήρια νερό ημερησίως, ισοκατανεμημένα στην διάρκεια της ημέρας.

Γενικά tips κατά της κυτταρίτιδας:

  • Μειώστε τρόφιμα που περιέχουν μεγάλη ποσότητα καφεΐνης (π.χ. καφές)
  • Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ καθώς προκαλεί αφυδάτωση.
  • Μειώστε τη χρήση αλατιού. Αντί αυτού, χρησιμοποιήστε αλάτι χαμηλό σε νάτριο.
  • Μειώστε την κατανάλωση ζάχαρης.
  • Αντικαταστήστε επεξεργασμένους υδατάνθρακες με υδατάνθρακες ολικής άλεσης.
  • Αντικαταστήστε τα κορεσμένα – τρανς λιπαρά με ωφέλημα λιπαρά (π.χ. αντί για λιπαρά ζωικής προέλευσης  καταναλώστε ξηρούς καρπούς).
  • Καταναλώστε φλούδες και ίνες. Το διοξείδιο του πυριτίου (silica) που βρίσκεται σε φυτικές τροφές κυρίως στην φλούδα τους, βοηθάει στην διατήρηση της ελαστικότητας της επιδερμίδας.
  • Καταναλώστε ω3 λιπαρά που βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, διαδικασία η οποία συμβάλλει επίσης στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας.
  • Αυξήστε την φυσική σας δραστηριότητα και άσκηση.

 

Από την κα. Άννα Κόμπου, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο της Advanced Nutrition.

Facebook: https://www.facebook.com/Advancednutritionathens/

Instagram: https://www.instagram.com/advanced_nutrition_athens/